Sticklingar av svarta vinbär - så gick det

Nu har sticklingarna jag tog i våras planterats ut. Jag tog sticklingar från en gammal svart vinbärsbuske och hela sommaren har de fått stå i plastkrukor så skuggigt som möjligt. Nu när jag lyfte ur dem från krukorna så hade de fått fina rotklumpar - jättekul! Men jag ska väl inte ropa hej än, de ska överleva en första vinter också. Men nu har de i alla fall fått komma ner i jorden. Planen var ju först att jag skulle ta dem med ut till landet, men ändrade mig i sista stund och har nu planterat en liten häck av sticklingar precis vid en väldigt ful sluttning som vi har i trädgården. Tänkte att vinbärsbuskarna skulle få dölja den slänten tills jag hunnit ta tag i den.
 
Nu hoppas jag så på att de här små plantorna överlever vintern och växer sig stora och fina nästa sommar för att sedan kunna leverera svarta vinbär i massor!
Till top